سوال جی اس ام به نوکیا: نوکیا اصل فنلاند با نوکیا ساخت چین یا .. چه تفاوتی دارد؟
نوشته شده توسط : مصطفی طهرانی
گروه خبری GSM: به دلیل حساسیتی که خریداران تلفن همراه در ایران، نسبت به کشور سازنده تلفن هایشان دارند، چندی پیش سوالی را برای شرکت نوکیا ارسال کردیم بدین شرح:

با سلام و احترام

در حال حاضر، گوشی های نوکیا در ایران (و احتمالا جهان) از سوی کشور های مختلفی مانند فنلاند، چین، کره جنوبی و .. تولید و عرضه می شوند. اگرچه تمامی این گوشی ها، تایید شده از سوی گارانتی اصلی خود نوکیا می باشد و گاها مورد تست کیفی شرکت نوکیا نیز قرار می گیرد، اما کاربران ایرانی، به کشور سازنده گوشی خود اهمیت بسیار بالایی می دهند. بطور مثال، بسیاری خرید یک گوشی ساخت فنلاند بدون گارانتی را به خرید یک گوشی ساخت چین، اما اینبار با گارانتی ترجیح می دهند.

از شما خواهشمندیم برای کاربران نوکیا در این باره توضیحی ارسال کنید تا آنها بدانند اساسا چه فرقی بین گوشی های مختلف نوکیا (از نظر کشور سازنده) وجود دارد و آیا اصلا تفاوتی وجود دارد یا خیر؟!


نوکیا نیز بدین شرح به این سوال پاسخ داد:


با و سلام تشکر از ایمیل شما

متاسفانه دقیقا به نکته درستی اشاره کردید!!! مشتریان ما در بازار در خصوص کیفیت تولید گوشی‌ها در کارخانه‌های مختلف نوکیا آگاهی لازم را ندارند و تصور می‌کنند که به عنوان مثال کیفیت گوشی‌هایی که در فنلاند تولید می‌شود با مجارستان، کره، مکزیک یا چین متفاوت است. این تصور غلط دقیقا همان چیزی است که بعضی از سودجویان در بازار از آن سوء استفاده می‌کنند و قیمت‌های کاذبی برای گوشی‌های ساخت فنلاند یا غیره قایل می‌شوند و مشتری را مجاب می‌کنند که پول بیشتری پرداخت کند. حتی متاسفانه گاهی در این زمینه تخلفاتی نیز صورت می‌گیرد. نمونه آن برچسب‌های تقلبی ساخت فنلاند یا کشورهای دیگر است.

در اینجا یک‌بار دیگر این نکته را یادآور شده و بر آن پافشاری می‌کنیم که کیفیت ساخت و تولید گوشی‌های نوکیا از لحاظ مواد اولیه به کار رفته، فناوری تولید، کنترل کیفیت و در یک کلام کیفیت و عملکرد گوشی فارغ از آنکه در کدام یک از کارخانجات تولید نوکیا ساخته شوند، از کیفیت یکسانی برخوردارند. آن چیزی که باید برای خریداران مهم باشد، اصلی بودن گوشی و اصلی بودن گارانتی است که به راحتی با سامانه پیامکی 200023013 و شماره تماس 23013-021 یا به صورت آنلاین از طریق وب‌سایت farsi.nokia.com/warrantycheck قابل احراز است.



:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 مهر 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست